Amb els peus a terra abans de pensar en el gran cel

CE NOIA FREIXENET vs. SENERGY R. SANT JUST

Diumenge, 27 d’abril (16.10 h)

En l’últim partit a l’Ateneu abans de la Final Four, el Noia Freixenet vol la victòria davant el Sant Just per millorar posicions de cara als play-offs

La Final Four de Matosinhos del 10 i 11 de maig acapara molts pensaments i mirades entre els socis i seguidors del Noia Freixenet, però abans de la gran cita continental on la presència de l’equip sadurninenc és ja per sí sola una fita històrica de gran mèrit, el calendari depara els dos últims partits de la fase regular de l’OK Lliga.

Foto: Eva Pedrola (cenoia.com)

El primer serà aquest diumenge 27 d’abril, quan els de Carlos Cortijo rebran al Pavelló Olímpic de l’Ateneu el Senergy Renovables Sant Just en partit corresponent a la penúltima jornada de la lliga regular, la qual es jugarà unificada amb els set partits arrencant a les quatre i deu minuts de la tarda. Una setmana més tard, el diumenge 4 de maig a les dotze del migdia, l’equip cavista tancarà la fase de la regularitat a la pista de l’Alpicat.

Lluny de poder afrontar-se com dos partits de rodatge abans de la il·lusionant cita en terres portugueses, no és poc el que el Noia Freixenet té en joc en aquests dos últims compromisos de la lliga regular. Amb el bitllet pels play-offs certificat des de fa algunes jornades, l’objectiu de mínims serà no baixar del setè lloc que actualment ocupa a la classificació, i el de màxims, sumar els sis punts en disputa i esperar resultats de tercers per aspirar encara a la quarta plaça, complicada després de perdre a Igualada en la darrera i ja llunyana jornada però encara no impossible del tot.

Anant a pams, el propòsit de no caure al vuitè lloc estarà aconseguit sumant els tres punts davant el Sant Just. L‘empat de dimecres entre el PAS Alcoi i el Voltregà en el partit que va posar al dia l’OK Lliga deixa els alacantins quatre punts per darrera el Noia Freixenet, que té doncs a la seva mà si guanya aquest diumenge assegurar com a mínim el setè lloc i evitar així veure-se-les al play-off de quarts de final amb el Barça, líder destacat de la fase regular.

Més enllà de garantir el setè lloc, però, guanyar davant el Sant Just obriria el ventall de les opcions d’escalar posicions, en funció del que facin el Pons Lleida a Sant Hipòlit i el Parlem Calafell davant l’Alpicat al Joan Ortoll. També caldrà mirar de reüll el resultat de l’Igualada Rigat en la seva visita al Recam Làser Caldes, ja que si el Noia guanyés i els igualadins no ho fessin a la Torre Roja l’equip sadurninenc arribaria a la darrera jornada amb opcions de lluitar, per bé que no depenent de sí mateix, per un quart lloc que permetria jugar el play-off de quarts de final amb el factor pista a favor.

El partit davant el Sant Just tindrà una significació especial, ja que s’escau en la Diada de la Mare de Déu de Montserrat, Patrona del Club Esportiu Noia. A les 11’15 hi haurà concentració a la pista exterior de l’Ateneu, per tal que jugadors i jugadores, entrenadors, delegats, junta directiva i tots aquells socis i seguidors que s’hi vulguin afegir facin plegats el recorregut fins a l’església de Sant Sadurní, on a les dotze del migdia tindrà lloc la tradicional ofrena. Després, hi haurà un dinar a l’Ateneu, obert a tothom al preu de 10 euros els infants i 15 euros els adults, i la Diada es clourà amb el partit d’OK Lliga davant el Sant Just.

El Sant Just es juga evitar el play-out

Si el partit de diumenge és important per al Noia Freixenet, també ho és i de quina manera per al Senergy Renovables Sant Just. L’equip que dirigeix Mia Ordeig és un dels quatre implicats en la lluita per la permanència a l’OK Lliga, junt amb el Voltregà, el Caldes i l’Alpicat. Amb les dues places de descens directe ja atorgades de forma matemàtica a Vilafranca i Vic, els altres quatre equips situats en la zona baixa lluiten ara per evitar el play-out que decidirà el tercer descens.

L’extrema igualtat en la classificació entre tots quatre (Voltregà amb 25 punts i Sant Just, Caldes i Alpicat amb 24) obre la porta a totes les combinacions, amb la particularitat que hores d’ara encara tots quatre equips depenen d’ells mateixos. Tant aquest diumenge amb el Sant Just com la setmana que ve a Alpicat, doncs, el Noia Freixenet tindrà al davant dos rivals que aniran a totes per sumar uns punts fonamentals per seguir un any més a l’OK Lliga.

Després de signar la temporada passada una gran estrena a la màxima categoria, classificant-se primer per a la Copa, sent-ne després el subcampió i acabar jugant els play-offs pel títol, el Sant Just està tenint enguany una trajectòria més soferta pel que fa a la classificació, si bé sobre la pista no ha deixat de ser l’equip incòmode per a qualsevol rival que ja era l’any passat.

El principal referent ofensiu dels del Baix Llobregat continua sent Joan Pujalte, autor en la present OK Lliga de 17 gols. El segueixen Xavier Crespo (15), Iñaki Cabezas (8) i un Xavier Burguillos (7) que tindrà ben apamat el Pavelló Olímpic de l’Ateneu, després d’haver-hi jugat la setmana passada el Campionat d’Europa sub-23 on la selecció espanyola va ser subcampiona. Sota pals compta amb la fiabilitat d’Elagi Deitg, i en les seves files hi trobem dos exjugadors del Noia Freixenet, el veterà Borja López, cavista del 2001 al 2003, i Àlex Joseph, de passat més recent la temporada 2021-22.

Serà el tercer enfrontament aquest curs entre el Noia Freixenet i el Senergy Renovables Sant Just. A la primera volta al Pavelló de la Bonaigua, la victòria va ser sadurninenca per 3-4, però abans tots dos equips ja s’havien vist les cares a la fase de grups de la Lliga Catalana, quan els d’Ordeig van sorprendre el Noia a l’Ateneu i amb un triomf per 1-2 es van fer amb el bitllet per a la final a quatre de la competició catalana. Raó de més, doncs, per tocar de peus a terra i, abans de pensar en el cel que ja és haver arribat a la Final Four de Matosinhos, afrontar la cita de diumenge des del valor i la dificultat que té.

Entrades anticipades en línia

Els socis i sòcies del Club Esportiu Noia i tots els aficionats a l’hoquei podeu adquirir les entrades anticipades en línia a cenoia.com/entrades 

Us esperem diumenge a l’Ateneu per donar suport en aquest important partit al Noia Freixenet en el dia de la Mare de Déu de Montserrat, Patrona del nostre club.

CE NOIA FREIXENET – SENERGY RENOVABLES SANT JUST

Competició: OK Liga. Jornada 25

Data: 27-4-2025, diumenge

Hora: 16.10 h

Àrbitres: Jordi Reverter i Oriol Escobar

TV: Okliga TV

Ràdio: Ràdio Sant Sadurní (107.2 FM)

Twitter: @cenoia