El llarg camí busca arribar al més gran destí

CE NOIA FREIXENET vs. HOCKEY TRISSINO

Dijous, 3 d’abril (20.30 h)

El Noia Freixenet vol fer valdre el factor Ateneu per superar el Trissino i culminar la seva gran Champions amb una classificació històrica per a la Final Four

Diu el poema que el viatge a Ítaca cal procurar-lo llarg, ple d’aventures i coneixences, i fent de cada passa un motiu per aprendre. Si és així, aquesta serà la riquesa del camí amb independència de quin sigui el destí final. No és incompatible, però, que gaudir d’un llarg camí vagi acompanyat d’arribar a un gran destí, i aquest és l’il·lusionant repte que té al davant el Noia Freixenet aquest dijous. Al gran viatge per la Champions que ja ha fet l’equip sadurninenc li queda l’última passa per arribar al destí somiat, una Final Four la presència en la qual seria una fita històrica de gran dimensió.

Foto: Alberto Vanelli

Aquest dijous 3 d’abril, a partir de dos quarts de nou del vespre, el Noia Freixenet buscarà el bitllet per a la final a quatre de la Champions League al Pavelló Olímpic de l’Ateneu davant el Trissino. Els de Carlos Cortijo partiran amb el lleuger avantatge d’un gol després de la victòria de dijous passat al PalaDante, on dos gols de Jordi Bargalló i Toni Salvadó separats només per 40 segons van capgirar el d’Alvarinho, que havia avançat l’equip italià a la primera part.

Que ningú no es deixi enganyar però amb el resultat de l’anada. L’eliminatòria no ha marxat ni probablement marxarà del paràmetre d’igualtat que la definia abans de començar i som només a la meitat d’una batalla de cent minuts. El Noia Freixenet necessita un Ateneu ple i empenyent amb força des d’abans de començar el partit per culminar una trajectòria impressionant a la màxima competició europea, fonamentada en bona part en haver fet del pavelló sadurninenc un fortí. A l’empara de la seva afició l’equip cavista ha guanyat quatre dels cinc partits jugats (Reus, Porto, Saint Omer i Barça) i l’únic on no va sumar els tres punts, l’empat davant el Barcelos, també va tenir gust de victòria, al valdre per certificar la classificació per aquests quarts de final on som immersos.

Ja era un privilegi jugar aquesta Champions que, pel seu nou format amb menys equips i més partits, és la més selecta i exigent de la història. Ja era un primer mèrit indiscutible entrar directament a la fase de grups gràcies al magnífic segon lloc la temporada passada a l’OK Lliga, sense haver de passar per una prèvia on va caure ni més ni menys que el vigent campió, l’Sporting de Portugal. Ja en competició, el Noia Freixenet va anar demostrant partit a partit que aquesta festa també era per ell en un grup que reunia cinc campions d’Europa, fins a acabar en una segona posició impensable abans de començar la temporada i guanyar-se el dret no només a ser entre els vuit millors del continent, sinó a tenir el partit de tornada dels quarts de final a casa.

I és aquí on som ara, a les portes d’aquest partit amb el Trissino que és un regal per a l’afició del Noia Freixenet i per tothom a Sant Sadurní que viu i sent l’hoquei. Quatre bitllets per a la Final Four es posen en joc aquest dijous en quatre catedrals de l’hoquei europeu, i una d’elles és l’Ateneu. Passi el que passi ja és històric. I el millor és que encara ho pot ser més.

El Trissino arriba amb relleu tècnic a la banqueta

El Hockey Trissino tindrà en aquest partit de tornada una novetat molt remarcable respecte a l’anada en terres italianes una setmana enrere. Dilluns, l’equip del Vèneto va fer públic un comunicat en el que anunciava que el fins ara entrenador, el portuguès Tiago Sousa, marxava a Portugal per motius familiars i cessava en un càrrec que sembla ja estava previst que deixés a final de temporada. Amb el tècnic, ha causat baixa també per motius personals el jugador Andrea Fantozzi. Segons el mateix comunicat del club italià, la direcció tècnica l’assumirà a partir d’ara el jugador Joao Pinto, que en principi farà doncs la doble funció d’entrenador i jugador en aquesta nova etapa que el Trissino encetarà dijous a l’Ateneu.

Entre el partit d’anada de dijous passat i el de tornada aquest 3 d’abril, tant Noia Freixenet com Trissino van afrontar el cap de setmana passat els seus partits a les respectives lligues, en les quals tots dos es van enfrontar als vigents campions. Ho van fer amb sort desigual, ja que mentre el Noia va guanyar per tercera vegada aquesta temporada el Barça per 2-1 a l’Ateneu, el Trissino va  caure per 7-4 a Forte dei Marmi. Malgrat la derrota, però, el rival dels sadurninencs en aquests quarts de final europeus continua liderant el campionat italià amb una diferència còmoda de sis punts sobre el segon, precisament el Forte, quan queden només dues jornades de la lliga regular, que acabarà primer sumant només un punt més.

A la Champions, el Trissino va ser tercer del seu grup amb un balanç de cinc victòries, dos empats i tres derrotes. Com a visitant, va guanyar a les pistes del Valongo i el Dinan-Quevert, va empatar a la de l’Oliveirense i va perdre en les visites al Benfica i el Deportivo Liceo, per bé que fins i tot perdent-los van ser els partits en els que va fer més gols (7-5 a Lisboa i 7-6 a La Corunya) fora de casa.

Alvarinho, amb onze gols, és el seu màxim exponent ofensiu a la competició europea, seguit del català Jordi Méndez amb nou, el referencial Giulio Cocco amb cinc, Andrea Malagoli i Davide Gavioli amb quatre, l’incombustible Reinaldo García amb tres, i l’ara també entrenador Joao Pinto i el jove Geoele Piccoli amb dos.

Entrades anticipades en línia

Els socis i sòcies del Club Esportiu Noia, així com els seguidors i aficionats a l’hoquei, podeu adquirir les entrades anticipades en línia a cenoia.com/entrades.

Veniu aquest dijous a l’Ateneu en un partit històric per ajudar tots junts el Noia Freixenet a fer encara més història arribant a la Final Four de la Champions!

CE NOIA FREIXENET – OC BARCELOS

Competició: WSE Champions League. 1/4s final tornada

Data: 3-4-2025, dijous

Hora: 20.30 h

Àrbitres: Joaquim Pinto i Pedro Figueiredo

TV: WS Europe TV

Ràdio: Ràdio Sant Sadurní (107.2 FM)

Twitter: @cenoia