
El defensa/mig, de 25 anys, arriba procedent de l’Amatori Lodi amb experiència a Itàlia i en competició internacional
El CE Noia Freixenet incorpora Pablo Miguel Nájera Bailón com a nou jugador per a la temporada 2025/26. Amb 25 anys, el defensa/mig arriba procedent de l’Amatori Lodi, on ha competit les tres últimes temporades a Itàlia, aportant una destacada capacitat de desplaçament, conducció i una mitjana d’uns 20 gols per temporada.
Nascut a Alcalá de Henares, Pablo Nájera va arribar a la Masia del Barça amb 14 anys després de passar per l’hoquei formatiu d’Alcobendas i Rivas. Nájera, que fins i tot va debutar amb el primer equip blaugrana, posteriorment va jugar una temporada al CE Vendrell i dues més al Reus Deportiu, abans de fer el salt a la lliga italiana amb el Sarzana, amb qui va alçar la Coppa Itàlia la temporada 2021/22. Un any després va fitxar per l’Amatori Lodi, on ha disputat les tres darreres temporades i amb qui s’ha proclamat recentment subcampió de lliga. La seva etapa a Itàlia li ha aportat una gran maduresa tàctica i tècnica, convertint-lo en un jugador sòlid, amb capacitat ofensiva i criteri en la construcció del joc.

Pablo Nájera i Pere Salvador a la presentació del nou jugador cavista (CE Noia Freixenet)
Amb aquest fitxatge, el Noia Freixenet aconsegueix els serveis d’un jugador polivalent i madur, capaç d’adaptar-se a diferents situacions de joc. A més, la seva projecció internacional i bon coneixement de l’OK Liga el converteixen en un reforç estratègic de cara els nous reptes.
“Seria molt bonic seguir amb la línia ascendent, i per què no, poder aixecar algun títol”
Pablo Nájera es mostra molt satisfet amb el seu fitxatge pel CE Noia Freixenet i amb ganes d’afrontar aquesta nova etapa a l’OK Lliga: “El que em va motivar venir al projecte del Noia va ser que, després de l’experiència a Itàlia, volia tornar a Espanya. Tenia diverses opcions, però des del primer moment que em va parlar el Carlos (Cortijo) vaig tenir clar que volia venir aquí”.
Després de quatre temporades a Itàlia, el jugador madrileny se sent preparat per aportar experiència i versatilitat: “Crec que la meva etapa a Itàlia em va anar molt bé, vaig madurar molt com a jugador. La gent pot veure la lliga italiana com una lliga una mica menor, però està creixent molt els últims anys i sempre està competint contra els equips forts també en els campionats de seleccions. Vaig estar en un club molt bo, on em van ajudar molt i on he crescut força com a jugador i com a persona”.
Amb ambició i compromís, Nájera afronta el repte de l’OK Lliga amb il·lusió: “Les expectatives que tinc en l’àmbit personal són adaptar-me el màxim possible a l’equip, a la filosofia del club, a tot l’entorn del Noia, perquè crec que és molt important intentar adaptar-se i integrar-se el millor possible“, a banda de “continuar creixent com a jugador, demostrar tot el que valc i tota la capacitat que tinc de jugar. No em marco ni xifra de gols, ni d’assistències, ni res, em marco créixer com a jugador, donar el màxim de mi i jo crec que la resta ve de la mà.” Com a col·lectiu, el d’Alcalá de Henares vol continuar creixent juntament amb el seu nou equip: “El Noia Freixenet en els últims anys està sempre allà a dalt, lluitant per jugar finals i crec que seria molt bonic poder seguir aquesta línia ascendent i, per què no, aixecar algun títol.“
Amb la incorporació de Nájera, el CE Noia Freixenet consolida una plantilla competitiva, amb experiència i versatilitat, preparada per afrontar amb garanties els reptes a l’OK Liga i a Europa.

Fotos: CE Noia Freixenet